Mobilinlägg 20/2-13



I natt runt 01-tiden vaknade jag av det ljud som blivit ganska vanligt här hemma den senaste veckan; att Eira kräks. Det jag tyckte var olustigt dock var att hon inte vaknade av det utan fortsatte sova och vaknade inte till förrän vi kom in på toaletten och jag tog av henne blöjan för att tvätta av henne. Sen torkade jag av henne och la henne i babysittern och hon somnade om ganska fort.

Jag hade svårt att släppa det faktum att hon inte vaknade när hon kräktes och var äckligt less på den här skiten så jag ringde 1177. Fick först sitta i kö i ca 15 minuter innan jag till slut kom fram till en sjuksköterska och berättade hur den senaste veckan har varit.
Hon pratade med jourhavande barnläkare på andra linjen som sa att jag inte behövde komma in med henne då hennes allmäntillstånd är som vanligt, hon äter och kissar bra. Men att jag skulle ringa in till Barnmottagningen nu imorse direkt när de öppnade för att få rådgivning och ev komma in och träffa en läkare.
Barnmottagningen ringde upp mig runt 11.40 och jag berättade hur det låg till och att jag för allt i världen inte fattar vad det här handlar om och det börjar bli ganska tröttsamt. Vi kom fram till att antingen så har hon ett förkylningsvirus i magen eller så är det majsvällingen som gör att hon kräks och att hon ska få Proviva för att återfå de goda bakterierna till magen.
Så... vi börjar där och fortsätter det skulle vi återkomma.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0