19 juni 2013













Igår fick vi besök av Ida, Lykke, Dinka, Sara och Edla. Det blev lite kaffe, bullar, vattenmelon och surr på altanen. Och bebismys såklart! :-D

Under middagen ringde svärmor och frågade om jag ville följa med på utomhusteatern som de skulle på på Norra berget, så varför inte?
Åkte upp och lämnade Eira hos mormor så hon fick vara där tills Brunne slutade och åkte tillbaka hem igen där jag och Odin blev upphämtade av svärmor.
Det var en utomhusteater om "Bröderna Lejonhjärta" av Kvartersteatern som började kl 19 och höll på i över två timmar. Under pausen efter första akten så sa Odin att han ville åka hem, han började tycka det var lite läskigt att det började närma sig när Katla skulle uppenbara sig... Jag fick honom att stanna kvar tills det var ca 20 minuter kvar av föreställningen, då var han så himla trött så vi gick ner till bilen och åkte hem. Och då var klockan ändå 21.30 så han hade gjort det jättebra ändå.
Han somnade i bilen men vaknade när jag la honom på hallgolvet hemma, så vi läste en bok och han fick kvällsfika innan vi gick och gjorde oss klara för sängen. Han hade ju dock en del att berätta för pappa innan han kunde somna... :-)

Imorse väcktes jag kl 09 av att dörrklockan ringde. Jag trodde att det var ett av grannbarnen så jag orkade inte gå och öppna, alldeles yrvaken...
Sen ringde mobiltelefonen och ett nummer jag inte hade inlagt så jag svarade och då var det Anticimex som hade ringt på. Ett besök som inte väntades förrän imorgon mellan kl 08-12. Så jag sa till honom att eftersom det inte var förrän imorgon jag väntade honom så hade jag inte hunnit gjort iordning skåpen och det. Men han skulle använda ett mildare medel så att jag inte hade hunnit med det, gjorde ingenting och det var heller inte nödvändigt att lämna hemmet på 24 timmar.
Han var helt säker på att det var den 20:e idag, t o m så att jag höll på att gå på det och det hade ju i så fall inneburit att jag missat dagens läkartid! :-P Men men, han var ju liks här så då kunde han ju sanera åh. Skönt att ha det gjort i alla fall!

Ska snart göra iordning mig och barnen och åka in mot stan och köpa en begagnad Babytravel Amsterdam (sittvagn) till Eira och sedan kl 15.15 har jag en tid hos läkaren på vårdcentralen. Det känns så skönt att jag _äntligen_ tagit mod till mig och tar itu med det här som har stört mig så himla mycket, under så många år! Men jag har min fina, underbara mammagrupp att tacka, utan deras fina och peppande ord hade jag nog inte vågat! Puss på er :*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0