Tredagarsfebern



Det hör ju numer mer till vanligheterna än ovanligheterna att Eira är sjuk på ett eller annat sätt. Är det inte vattkoppor så är det magsjuka, eller förkylning, eller feber, eller brutet nyckelben eller öroninflammation eller det senaste; tredagarsfebern.
Hon har varit väldigt snorig och haft hög feber sen i lördags och igår såg jag att hon började få som små utslag och imorse när jag kom in till henne så var hon alldeles rödprickig/knotttrig på bålen, magen, ryggen och upp i nacken. Jag tycker mig även se lite i ansiktet. Hon ser ut som en prickigkorv. ;)
Som tur är är väl denna omgång på upphällningen nu och efter det hoppas jag att hon slipper åka på något mer! Det ena avlöser det andra innan det drar igång igen för henne.
Jag tyckte även att jag såg en början på en framtand i överkäken igår, men det kan ju snabbt ändras. Så vi får väl se om det är fler tänder som vill titta ut snart för hon har ju än så länge bara två små söta! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0