En ny familjemedlem




Igår efter att vi hade ätit frukost och gjort oss klara packade jag in mig själv och barnen i bilen och styrde kosan upp till min momma och morfar. Ganska på en gång möttes vi av jättetråkiga moln och dåligt väder.
Väl framme i Sollefteå åkte vi först till Bodéns och köpte en blombukett till momma som fyllde år i söndags, in på Konsum och handlade välling till E innan vi således åkte till Rödstaringen och där blev bjudna på fika det första vi gjorde - as usual... Något jag aldrig lär mig är att man måste fasta minst en vecka innan man åker till dem för det är fika och (fet) mat om vartannat och det sistnämnda är inte alls bra för min mage vilket brukar sluta med att jag mår illa under vistelsen och får bosätta mig på toaletten...

Igår eftermiddag fick jag ett mejl från Malin S att vi kunde få hämta kattungen om vi ville. Vi som inte hade förväntat oss det så snart hade ju ingenting hemma så jag tog med mig O på en akut-shopping igår och införskaffade det nödvändigaste till den lille krabaten.
O tyckte att dagen idag innan vi skulle åka och då ta med oss kattungen var vääääldigt lång, stackarn. ;-) Så efter lunch packade jag bilen och vi sa hej då till momma och morfar och svängde förbi hos Malin och hämtade den efterlängtade lilla hårbollen. Han jamade i stort sett hela vägen hem... ;-)
Väl hemma så har det fungerat jättebra; han äter och dricker, går så fint på lådan, leker med barnen och såklart, försöker gå bananas på gardinerna i vardagsrummet... ;-) Nu verkar han ha ett sista ryck inför natten, han håller just nu på att klättra uppför kompostgallret som vi har på övervåningen istället för en vanlig barngrind.

Som det verkar nu heter han Simba. Men det kan nog ändras en gång till för ena stunden vill O att han ska heta Kissemiss, Katt, Mästerkatten eller Pumba... ;-)

Jag sov verkligen som en kratta natten till idag så nu ska jag slå igen mina blåa och hoppas att Rövarkungen av Stavreviken hejdar sig - god natt!








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0