Vad fantastiskt less jag blir

Jag vet inte om det är magsjuka, kräksjuka eller något E ätit men igår kväll spydde hon fyra gånger. Jätteknepigt för hon var sig själv under hela dagen, sitt vanliga, glada och matglada jag. Det här kom på ett ögonblick till ett annat. Så för att slippa behöva tvätta eventuella sängkläder så bäddade jag åt mig själv på soffan och hon fick ligga i babysittern och där har hon i stort sett legat sen vi vaknade runt 07 imorse. Hon har varit jättehängig, slö men piggnade till lite då hon fick lite hemmagjord saft. Det är vid tillfällen som dessa som jag kringgår alla mat-rekommendationer och låter mina barn äta/dricka det de kan. Sen om det är rätt eller inte, det skiter jag i för mitt största fokus är att de ska få i sig NÅNTING. Men en sak är då säker, det är tio gånger värre med en magsjuk bebis än en 4-åring. Kommer ihåg att jag stod helt handfallen i februari då Eira blev sjuk. Visste inte alls vad jag skulle ge henne osv.
Jag hoppas bara att det inte är något långdraget som omgången hon hade i februari då det höll i sig i tre frustrerande veckor... Och jag ser faktiskt hellre att det kommer andra vägen än att hon ska behöva spy.

Men övriga familjen mår i alla fall bra så jag håller tummarna att vi slipper detta. Och ikväll kl. 18.45 har vi tid för Simbas första vaccinering också som jag hoppas vi inte behöver ställa in. Antingen får B åka med honom eller så gör jag det.

Sovsällskap inatt var Simba, i vanlig ordning. ;) Han tycker om att ligga nääära. Och kan ligga kvar på samma ställe hela natten om det är så. Inatt har han legat hos mig, uppe vid ansiket och sedan vaknade jag runt 02 av att Eira lät och jag var rädd att hon skulle börja spy igen, men då höll hon på att vakna för att Simba låg vid hennes ansikte och tvättade henne frenetiskt. Så han fick komma upp till mig igen så somnade vi om tills B klampade nerför trappen imorse...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0