Sportlovsvecka

Och Odin frågade imorse om inte pappa skulle vara ledig med oss något mer. Han (och jag) tyckte det var jätteroligt att B var hemma hela förra veckan.
Jag funderar på om jag ska ta med mig barnen upp till Sollefteå någon dag och hälsa på momma och morfar. De ringde förut och sa att de längtade efter oss och jag har ju framkallat en förstoring på Eira i klänningen från min morfar som de ska få.
 
Jag såg detta igår och tror att Eiras första tand är på väg upp. Jag hoppas det är därför hon är så risig i magen.
När hon satt och åt lunch förut så såg jag att det såg likadant ut på vänstra (hennes högra) sida också. Så kanske är de på väg.
Odin var 11 månader när hans första tand dök upp.

Imorse när jag och Eira fortfarande låg kvar i sängen så kom Odin in och berättade att han skulle ta fram frukosten och att jag kunde ligga kvar i sängen under tiden. Sen kom han in igen efter en stund och bad mig öppna smörförpackningen åt honom och att han skulle göra mackor åt oss. Och resultatet ser ni på bilden ovan. ;) Jag fick dock tillåtelse att göra en egen macka för det där var för mycket smör i min smak, men tanken var så himla fin! <3 Älskade gubben.

Nu är alla skivor, böcker och allt annat som stod i bokhyllan nedpackade i flyttkartonger. 3,5 fulla kartonger blev det. Och bryta-ryggen-tunga är dem också. Ska plocka ur vitrinskåpet också men till det behöver jag lite tidningar då alla handdukar gick åt när jag packade ner glas och liknande från köket.
Ja, vi må bo i en enda stor flyttkartong framöver men hellre det än att behöva stressa med packningen de sista dagarna innan flytten. Så om vi får besök framöver får ni räkna med att det ser kalt ut på vissa ställen och kartonger som står lite här och var.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0