Infektion

Jag var ju också in till doktorn på primären igår på grund av min mun... För ett tag sen bet jag mig i kinden, så långt in som det bara går tror jag. Typ där käkarna möts.
I förrgår började det göra ondare och det kändes som att det blivit större, där jag bitit mig. Igår när jag vaknade så hade jag jätteont i kinden, ner i käkbenet och halsen. Plus att kinden var lite svullen. Helt omöjligt att kunna äta eller borsta tänderna.
Så hos doktorn såg han att jag hade en infektion och skrev ut penicillin, "avvaktande föreskrift" eller nåt sånt. Han tyckte jag skulle försöka vänta ut det, så jag hämtade inte ut det igår. Men idag alltså, dra mig nånstans! Det gör om möjligt ännu ondare idag, det är svårt att prata, det sviiiiiider något fruktansvärt och hitta ett läge som inte gör ont. För så fort jag öppnar och stänger munnen gör det ju ont, när jag börjar stänga munnen så hamnar ju "knölen" i kläm och faan, säger jag bara, vad ont det gör!! :-P Så B fick hämta ut penicillinet idag, jag pallade inte mer.

Nu har jag och B nyss sett klart "De fem legenderna" eller... Jag höll på att somna efter halva filmen så jag har gjort lite annat för att hålla mig vaken. Ska se om den imorgon med Odin.
Han har nu inte kräkts mer på ca 2,5-3 timmar. Jag ger honom vatten med spruta nu för att han knappt fått behålla någon vätska alls idag, det har kommit upp på en gång.
Det här är den värsta omgången för honom hittills, så här jobbigt har han aldrig haft det.
Nu ligger han och sover på madrassen nedanför soffan. Mammas hjärta <3

Eira är bättre idag. Hon har hasat sig runt lite på rumpan, skrattat, lekt lite försiktigt, dansat lite försiktigt till Babblarna och smakat kanske fem riskorn... Hon har inte haft någon feber idag heller.
Vi fick ett nytt penicillin utskrivet till henne idag, Amimox, för Kåvepeninen spydde hon bara upp igen på en gång. Men jag kan banne mig inte förstå varför de ska envisas med att smaksätta penicillin till barn?! Det gör mer skadan nytta, smakar och luktar själva fan och gör intaget till en onödig kamp, typ. Och det blir bara sååå fel. Jag förstår att barnen kväljs och spyr upp dem, jag får hemska flashbacks så fort jag känner lukten av Kåvepenin.
Nu fick hon Amimox, med jordgubbssmak, utskrivet. Det har samma tunga doft som Kåvepenin men det går bättre. Och det är ju huvudsaken så hon blir fri öroninflammationen. :-)

Nu ska jag göra mig klar och sedan krypa till sängs. Eller, soffan. Sover här nere med barnen inatt också tills sonens kräkningar upphört.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0