10 september 2013

Imorse hade jag tid hos tandläkaren, vilket var på tiden eftersom jag tyckte det var en evighet sen sist. Men jag tycks aldrig lära mig att i och med att jag har det där avtalet så blir jag kallad typ vartannat år, så jag är alltid nära att själv ringa och boka en tid för att (jag tycker) det var så längesen.
Började med att röntga tänderna, sedan kolla igenom dem, ta bort lite tandsten och polera dem - så nu har jag värsta filmstjärneleendet. ;) Eller inte. Men det känns som så i alla fall! Det känns alltid så fräscht och nytt (?!) i munnen när man går därifrån.
Hade inga hål den här gången heller, så nu har jag haft felfria tänder i 25 år. Det borde väl vara en bedrift, eller?
Jag ska tillbaka i slutet av denna månad för att träffa en tandläkare som ska få gå igenom mina käkar, leder och så då det knäpper så fruktansvärt i dem vissa dagar och kanske att jag då får en bettskena på köpet... Men det berättar vi inte för någon, va..?

Efter tandläkaren tänkte jag vara duktig och åka in till Kulturmagasinet och låna två böcker, eller snarare låna en bok och kopiera ett kapitel ur den andra. Jag trodde att jag hade varit duktig och köpt dem båda men det visade sig imorse att jag misstog dem för två andra, så jag beställde dem från cdon imorse. Nåja, Kulturmagasinet hade ingen av dem, så det besöket gick ju fort. Så istället stannade jag till och handlade på vägen hem så jag kan göra den efterlängtade avokadosoppan till middag idag. Väl hemma igen så åt jag lite lunch och satte mig sedan med en av litteraturböckerna till den första uppgiften jag är på. Det där kapitlet var nog det tråkigaste hittills och vad dålig jag var då på att fullt koncentrera mig, märkte jag...
Jag längtar redan till VFU'n i termin 2 och till termin 3 då det bara är bild! Jag vet inte om jag nämnt det men jag kommer även att kunna ta ut en legitimation som bildlärare till skolans lägre åldrar, när utbildningen är klar. :)

Just ja, min utbildning började ju förra veckan. Hela förra veckan bestod av introduktion, bra att veta som student, kursintroduktioner, föreläsningar och så. Jag hade sååå ont i magen och ångest förra söndagen och undrade om det där verkligen skulle vara något för mig. Samma sak undrade jag i måndags eftermiddag när jag kom hem och om jag skulle vara en ensam utböling under dessa tre kommande år och inte bekanta mig med någon. Men allt eftersom dagarna gick så började allt kännas bättre. I och med att vi delades in i olika studiegrupper så blev det automatiskt att man sökte sig mer till sin grupp, men man försökte även bekanta sig med de övriga i "klassen". 
Jag hoppas verkligen att jag kommer klara det här och att det kommer fungera som småbarnsförälder. Jag behöver det här!10 s


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0