Jul. 10, 2013





Hela dagen har gått åt till att färga den nya vagnen tyg... Jag började runt 11 och var klar runt 17.30. Med pauser då mamma var här och Josse och Dan. Nu hänger allt på tork och jag ska (nog) göra en andra och sista strykning imorgon och sedan får det hänga på tork tills söndag/måndag innan jag kan fixera färgen.
Med min vanliga (o)tur lär jag väl sätta eld på allt då...

Ikväll efter middagen skjutsade Brunne upp Odin till farmor och farfar. Han ville så gärna sova (läs: tälta) över där. Jag ska packa åt honom imorgon för imorgon eftermiddag åker han, farmor och farfar ner till Märsta och är där tills på söndag. Och Eira ska lämnas hos mormor och morfar imorgon kväll och vara där tills vi kommer hem på söndag... Tanken var att båda barnen skulle vara med farmor och farfar, men de hade råkat dubbelbokat sig och tog Odin. Vi åker ju till Stockholm tidigt på fredag morgon, ska gå på Iron Maiden-konserten på lördag och åker med Odin, Carina och Torbjörn hem på söndag morgon/förmiddag.
När vi kommit till Stockholm på fredag ska vi möta upp Carina och Odin och gå på antingen Skansen eller Junibacken, troligen blir det det sistnämnda. Jag har aldrig varit där men har hört att det ska vara bra. :-)
Men nu börjar det kännas jättejobbigt att vara ifrån dem, och särskilt Eira, så länge. Eira har jag inte varit ifrån längre än en natt förut... Den här gången, med detta barn, har det varit jobbigare att ha barnvakt - om så bara för en timme. Men det kanske beror på att jag vill njuta av henne så mycket som möjligt eftersom B strikt håller fast vid att hon är det andra och sista?
Jag vet att både Odin och hon kommer att ha det bra, men jag kommer att få en sån jävulsk abstinens och längtan... <3

Just ja... Vi har blivit med nytt vrålåk åh. En Volvo V50 2.0 diesel (observera att efter "Volvo V50" har jag ingen som helst aning om vad jag snackar om, typ). Mucho, mucho skön att köra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0