11 mars 2013

   
Idag har vi varit på öppna förskolan, första besöket på drygt tre-fyra veckor pga alla sjukdomar som varit. Där påskpysslade vi lite bl.a och Odin gjorde en varg som jagade kaniner, tror jag det var.
Det var inte det lättaste att rita av Eiras händer, men foten var lite lättare. Trots med strumpbyxorna på.
Efter pysslet började Eira bli ganska trött så vi klädde på oss och gick därifrån. Vi tog vägen förbi macken och postade ett brev till kommunen ang förskoleplats till lillasyster.
Nu är både disk- och tvättmaskinen igång men så snart de är klara, och Eira har vaknat och ätit lite mat, så ska jag ta med mig dem in till Birsta och köpa mig ett par nya skor. Jag tror jag visade en bild på ena skon för någon vecka sen, där hälen typ hade lossnat från själva skon. Och nu verkar resten av sulan göra detsamma och jag har inget hemma som är vintervänligt så jag måste införskaffa något.

Ikväll blir det rörelselek för sonen och vi får se om vi följer med allihopa eller om det bara blir han och Brunne. Som det känns nu så blir det det sistnämnda, men det kan ju hinna ändras! :)

  
Igår var vi ut på en liten skotertur från svärisarna, ner till bruket, till Lögdösjön och över och sedan tillbaka. Det var första gången för Eira och hon tyckte det var så spännande att hon somnade ganska omgående när vi hade satt henne i pulkan och där sov hon så gott i drygt en timme.


När B kom hem från jobbet i fredags åkte vi in till MAX där vi mötte upp Odins dagiskompis Calle, hans storasyster och pappa. När vi hade ätit upp åkte vi upp till Enjoy bowling där de fick bowla i en timme. Men de hade så roligt av varandra att de hellre lekte på sidan om... :)
Min mage ballade ur totalt efter middagen och så dåligt som jag mådde då var det längesedan jag gjorde. Fy fan alltså. Och det är fruktansvärt jobbigt att vara borta när det inträffar och bland folk som inte har en susning vad det handlar om. Några tabletter hade jag inte med mig heller som kunde stoppa det, men i lördags köpte jag så jag jämt har med mig om det skulle hända igen.
Hoppas läkarbesöket på onsdag blir av den här gången så det inte måste bokas om.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0