Sjukstuga


Igår förmiddag så tyckte jag att Odin kändes lite varm och tog tempen, då hade han närmare 38,8 i temp. Sen hela eftermiddagen och kvällen var han så orkeslös, bara låg i soffan och sov emellanåt. Trots Alvedon så var han kokhet och tempen låg kring 39,5. Så pappan fick ligga på soffan och sova så fick Odin ligga bredvid mig i sängen och jag passade på att ge honom Alvedon när Eira vaknade och ville ha mat.
Idag har tempen pendlat mellan 39,5-39,8 grader och har sovit i mellan 09-13.30 och det tror jag basiluskerna behövde. Det var längesen han var så här ynklig och tilltagen. Han har klarat sig ganska bra från det här under hösten och vintern, så det var väl väntat att det skulle komma nu istället antar jag.
Han klagar dock inte på att han skulle ha ont i öronen, halsen eller så men är väldigt hes när han pratar och har nästan krupphosta.
Det finns inget värre än när ens barn är sjuka...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0