Oct. 22, 2013

Oj vad längesedan det var jag skrev något här, men jag har helt enkelt inte haft tid mitt i allt pluggande. För sen när man väl har en ledig stund så vill man vara med barnen/familjen.
Men under denna tid som gått så har jag avslutat ett delmoment i skolan och påbörjat ett annat, Eiras rum har tapetserats, köket har fått sig en makeover från de förra svarta tapeterna till nu helt vita väggar och även halvpanelen har målats i vitt. Och vilken skillnad det blev i köket, så mycket ljusare!

E sover som en kratta på nätterna sen cirka två månader tillbaka nu. Det beror nog på alla intryck hon får på dagis som kommer upp till ytan och ska bearberas på kvällar och nätter- så klart. Så hon sover mellan oss nu och det kan ju ibland vara hemskt mysigt och ibland väldigt jobbigt.
Så denna omgång med självstudier har gått helt åt pipsvängen kan jag ju säga...
Jag börjar fundera på om vi ska börja kolla på en ny säng (loftsäng) till O så att E kan få ta över hans växasäng, det kanske kan hjälpa lite på traven med de usla nätterna..? Fast samtidigt tycker jag att hon fortfarande är för liten för något annat än spjälsängen, som hon skulle kunna sova i tills hon blir tonåring i den fart hon växer och lägger på sig... ;)

Idag är det fotografering på förskolan för E och imorgon är det dags för O och hans avdelning.
Längtar tills jag får se dem, det är ju något speciellt med de korten. Särskilt om det, som i E's fall, är det första. :) Sen när Mima Foto har öppet hus ska jag boka in barnen på en syskonbild för det tog dem inte på förskolan.

Nej, nu ska jag fortsätta plugga lite.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0