September kom fortare än jag trodde

Idag åkte vi till Härnösand för att möta upp en tjej som jag skulle köpa studielitteratur av och som skulle visa mig runt på Mittuniversitetet. Men hon mejlade mig precis när vi kört in i Härnösand halv tolv att hon precis vaknat och glömt mig, men att hon skulle skynda sig så gott hon kunde så vi åkte och lunchade på Big Boy under tiden.
Vi åkte till universitetet och kollade upp närliggande parkeringar tills hon kom. Passerkortet fungerade tyvärr inte så det blev en rundvandring utomhus. Gäller ju att komma ihåg alla byggnader åh... O fick följa med mig medan E stannade kvar i bilen med B. Jag ville att han skulle följa med så han kunde få någon slags uppfattning om var mamma kommer att befinna sig sedan.
Efter rundvandringen åkte vi ner och hälsade på lillebror och drack kaffe. Och E visade att hon minsann kan gå - och på eget bevåg dessutom! :-) Hon har gått och gått och gått hela dagen idag. Och i och med det så verkar visst Simba ha blivit himla intressant bara så där, hux flux, för nu kan ju E gå/springa efter henne och knövla henne. :-P Nu ikväll fick vi dock säga till E till slut för det blev lite för mycket (tvångs)gos.

Nu ligger vi i våra sängar allihopa sedan 20-20.30 men när jag kom ut ur duschen kom O och snyltade åt sig en plats emellan oss, så här får han ligga en stund till så bär jag ner honom sen. <3 Han sa förut att han tycker att jag luktar jordgubbe och pappa bajskorv, så jag antar att Naomi Campbell's duschtvål som jag fick i denna månads Glossybox är godkänd. ;-) Men den luktar ju himla gott!
Ser nu att jag skulle ha fixat mina naglar idag men det får jag göra imorgon eftermiddag istället...

Min mage har varit i ett slags upprorstillstånd sen i eftermiddags. Jag hoppas det bara är mina nerver som orsakar det och ingenting annat! September kom ju fortare än jag trodde och jag tycker såna här saker är jättejobbiga; att komma till ett nytt ställe (Mittuniversitetet) och inte ha en aning om vart de olika platserna (husen/salarna) är, nya okända människor och ja allt!

Igår var vi iväg till Drakborgen tillsammans med Karla och Theodore, som en sista grej innan allvaret skulle dra igång. Jag och O tog bussen dit, vilket var väldigt uppskattat, men han tyckte det var jobbigt att han skulle stanna "överallt" och plocka upp folk.
Igår kväll fick vi besök av Sofia, Robin och Ella och jag tror att hon gjorde susen till att E idag har gått och gått och gått - nämligen att få se en jämnårig gå och studera hur man ska göra osv. Tack för hjälpen, Ella! ;-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0