Kvällsläsning

Nu är det så länge sedan det skrevs något här så det har ju hänt lite grann... Ska se om jag kan knåpa ihop en slags lista:
  •  Jag har ju börjat på den nya utbildningen, behandlingspedagog med dubbel diagnos kompetens via YA i Timrå,
  • Jag lyckades multitaska i pluggningen och till slut göra klart de sista uppgifterna på fritidslärarprogrammet, bli godkänd på kursen och då få ihop totalt 30 högskolepoäng. Men det var inte lätt vill jag lova. Och jag var nära att ge upp många gånger. Men för att inte riskera eventuell uteblivning av studiemedel så gjorde jag klart dem - och fick bättre betyg än väntat vilket gjorde mig väldigt glad!
  • Vi har ä n t l i g e n blivit med diskmaskin, höjt upp bänkskivorna i köket, införskaffat ett nytt köksbord + stolar och gjort oss av med de förra, fått ny el dragen i lägenheten och ny central.
  • Eira har gjort flera praktvuropor, däribland slagit ut en flisa ur vardera framtand och skrapat upp ansiktet på halkskyddet i trappen efter att ha ramlat utför några trappsteg. Ett litet axplock bara. Hon är helt galen ungen. Hon har inga som helst hämningar what so ever.
  • Vi har tagit bort den gamla, fula och trapphusinspirerade spaljen i trappan och satt dit en ny som, tillsammans med trappan, ska målas vit vid tillfälle.
Ja, men det var väl allt... Nu till helgen, på lördag, är vi bjudna på dop för lille Leo, och vi ska passa på att hälsa på momma och morfar innan. Så får vi se om barnen vill följa med på dopet eller om de vill stanna kvar hos dem, det beror på dagsformen. ;) Sen är det ju alla hjärtans dag på fredag och det kommer "firas" med lite god mat här. Enkelt. Kanske hyr en film för barnens skull, Odin var väldigt sugen på att göra det idag när vi var på affären men det får vänta tills helgen i så fall. Kan ju inte ha roligt alla dagar'e!

Nej, nu är det snart dags för "Mia på Grötö" - hej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0