Inskolning pågår


Så här har senaste dagarna sett ut för vår tjej som nu håller på att inskolas på förskolan.

Jag ringde dem i måndags för att höra om jag kunde få förskjuta inskolningen en vecka och börja den 26:e istället för den 19:e, men de ringde upp mig efter bara en liten stund och bad oss komma som i tisdags istället.
Så tisdag morgon lämnade jag först av Odin hos mormor och morfar och sedan åkte vi till förskolan till kl. 9.30. Dock möttes vi av bara ett barn där, så det blev en ganska lugn första dag. Vi var där en timme och lekte innan vi åkte hem. Hon slocknade på en gång i bilen men sov inte värst länge.

Igår var vi där mellan 9-11.15 så vi hann med både inne- och utelek och äta lunch innan vi tackade för oss.
Så hade barnskaran utökats med ytterligare två stycken så det blev liiite mer fart och fläkt. Eira höll sig mest till rutschkanan i lekrummet och gick omkring med en ur personalen när vi var ute. De gungade, åt svartvinbär, gungade lite till, cyklade och utforskade gården helt enkelt. 
Hon somnade ganska omgående när jag satte henne i bilen och sov i två timmar, helt slut av dagens intryck.
Kvällen spenderade jag med att märka alla hennes kläder, strumpor och jackor med märkpenna och stryka fast namnlappar och packade sedan en kasse med kläder och blöjor till hennes hylla.

Idag åkte vi dit till kl. 08 så att hon fick äta frukost där, vilket hon (och Odin) kommer att göra under de veckor jag har skolvecka. Odin följde även med idag men ville hellre vara på sin avdelning under tiden, så det fick han.
Vi var inne och lekte i ungefär en timme innan det blev dags för blöjbyte och påklädning av ytterkläder för utelek. Men idag följde jag inte med ut utan stannade inne och gjorde en strumpdocka till E. Snygg va?! ;) Sen tog jag med mig Odin och vi gick på affären och handlade lite och åkte sedan ner till mamma och Kari, för idag skulle hon få vara kvar och äta lunch och sova. Fick ett samtal 12.35 om att jag kunde hämta henne för då hade hon vaknat. När jag kom dit möttes jag av en leende liten tjej som satt precis innanför dörren och lekte med lite djur och gåvagnen. :) Allt hade gått jättebra och hon hade sovit i 70 minuter. 

"Om alla är så här så kommer det inte vara några problem att inskola 12 stycken", "vad lika de är varandra", "vad nöjd och lugn hon är" är något jag har fått höra dessa dagar. Och ja, hon är väldigt nöjd och tillfreds av sig - men har likaväl ett humör när hon lägger den sidan till -, hon gillar läget liksom och de är väldigt lika varandra som små. :)

Imorgon ska hon vara där mellan 9-14 (om det går) och sen är vi nog klara. Sen kommer hon att vara där mellan 9-14 tisdag och torsdag också. 
Herregud... tänk att nästan 15 månaders mammaledighet redan har passerat...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0