19 februari 2013

Nu ligger Eira och sover och Odin är på förskolan. Oj, vad han har längtat! Han blev så besviken i onsdags när det var tänkt att han skulle dit men Eira åkte på magsjuka så han fick stanna hemma med oss.
Igår var han på rörelseleken också och även det var roligt och efterlängtat.

Nu har Eira börjat försöka häva sig upp på saker också; TV-bänken och Odins leksakslådor t ex. För det mesta så slutar det med att hon sitter slickad mot kanten, försöker bita sönder den och blir förbannad när hon inte kommer därifrån, för släpper hon taget så ramlar hon bakåt.  
Hon ställer sig då och då i krypställning och juckar fram och tillbaka men har inte kommit på än hur hon ska göra med armarna och benen för att komma någonstans. Så hon fortsätter med att hasa sig fram med armarna alternativt sittandes. :)

Idag ska vi till BVC efter att vi har hämtat hem Odin. Hans hörseltest ska göras om och Eira ska vägas och mätas. Det skulle inte förvåna mig om hon gått ner närmare ett kilo under denna magsjuka... Sen hoppas jag så klart att det inte är något fel på hörseln på ena örat men å andra sidan skulle det inte förvåna mig efter alla öroninflammationer som han haft...
Jag ringde dit kl 08 i morse för att få en tid och fick en tid senare idag, det gillas! :)
Ikväll är det musiklek också men vi får se om vi kanske avstår den för jag har ont i varenda liten muskel och led, är tjock i halsen och har ont i huvudet. Att jag ska åka på influensan nu vore ju pricken över i:et! Det är väl bara för att jag slapp magsjukan, NÅGOT måste jag väl åka på istället...

Är det bara jag eller blir man misstänksam mot varenda litet ljud som urskiljer sig från de övriga, när någon/några i ens familj haft magsjuka? Så fort jag hör Eira eller Odin göra något konstigt ljud så fryser mitt blod till is och jag bara väntar på kaskaden. :P
I morse vaknade jag av att jag hörde hur Eira stökade och bökade i sängen. Så jag tände lampan och då ligger hon med armarna helt utsträckta mellan spjälorna och huvudet tryckt mot spjälorna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0