Craaaazy

Den här isoleringen håller på att göra mig galen, allvarligt talat. Nog för att jag var ut i måndags till Apoteket, handlade lite på Konsum och till ICA i tisdags så lite civilisation har jag ju sett, och mamma idag, men jag kommer när som helst att börja slita av mig håret. Jag kan liksom känna hur det rycker i armarna och spritter i kroppen, att en tvångströja kommer sitta på sin plats snart.
Det här är såååå himlaaaa tråååååkigt.............

Sen att Eira har en sån dag som mest har bestått av gnäll placerar ju inte denna dag på topp 10 direkt... Och detta gnäll beror till 100% på att hon är hungrig och att det känns konstigt i magen. Ja men varför gnäller du då när din mamma försöker göra ALLT som står i hennes makt för att du ska få i dig något!?!? Jag blir såååå frustrerad! 
Vatten tar hon några sippar av ur flaskan, sen ska dinappen gnagas på, likaså med blåbärssoppan. Under dessa två dagar verkar hon t.o.m ha glömt hur man dricker ur sugrör... Ingenting har dugit så jag har t.o.m testat att ge henne mammas hemgjorda saft. BIG NO NO. Vätskeersättningen har jag fått truga i henne med en spruta. Jag testade att ge henne en isbit i teasern i hopp om att hon skulle få i sig någon vätska överhuvudtaget och det gick ju bra - en stund. Sen slängde hon iväg den. Jag har erbjudit henne majskrokar, men det var bara gott imorse och då EN enda. Inte ens smörgåsrån vill hon ha. Inte ens med smör på! Blöjorna fylls knappt någonting. Det hon har fått i sig idag är två Ella's kitchen smoothies och en halv puréburk med persika och äpple. Sen de där sipparna vatten och blåbärssoppa.
Så fort jag erbjuder henne något så kniper hon ihop munnen, stänger ögonen och rynkar näsan utan dess like.

Och jag är så hungrig...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0