Oh what a day

Började dagen med en sväng upp till industriområdet för att ett litet köp inför vad som komma bör, sedan raskt vidare till BVC för Odins 4-årskoll med tillhörande vägning, mätning, syn- och hörseltest, lämna Odin på dagis, hälsa på Ida och go'magen, hämta Odin på dagis, in till Birsta och äta mjukglass på IKEA (Odins önskemål efter BVC-besöket), handla på Rusta, Barnens Hus och Lekplaneten innan vi till slut kunde åka hem för att upptäcka att gardinerna jag köpt ser hemska ut (för korta) i jämförelse med det enorma fönstret... Nåja, jag ger mig på't imorgon också. Något må jag ju hitta som passar!?

Odin är nu 104,5 cm lång och har 18,9 underbara kilon. Syntestet gick bra (han har sagt jättelänge att han får ont i ögonen när han tittar på TV, att de svider och han sitter jättenära) men hörseltestet måste vi komma tillbaka om en månad och göra om för han hörde inte 25 (decibel?) på vänstra örat, men däremot 30. Och BVC-sköterskan provade flera gånger, men nä. Hon kollade även i hans öron och det vänstra var svullet. Så antingen är det en öroninflammation på g eller något som hänt efter alla hans öroninflammationer som han haft. Han hade ju ungefär 4 st för två år sen, från nyårsskiftet fram till mars. Men öronen kollades aldrig upp när han väl var fri inflammationerna... Men jag tänker inte intala mig annat än att det kommer se bra ut nästa gång! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0