Samtal

Idag blev det uppstigning lite tidigare då vi skulle vara på dagis en halvtimme innan den vanliga tiden för lämning för jag skulle ha "utvecklingssamtal" med en av Odins fröknar. Allt var bra och det fanns inget att antyda på annat än att han använder båda händerna när han ritar, målar och äter.
Eira fick följa med in och hon blir så uppriktigt glad när hon får se och/eller träffa andra barn! Hon blir sååå intresserad av dem, man ser hur det spritter i kroppen på henne och hon utropar hela tiden "bäh! bäh! bäh!" och ska hela tiden ha koll på vad de gör. :) På samma sätt reagerar hon när hon ser djur, särskilt hundar och katter.
Jag försöker få henne att säga "mjau" så så fort jag frågar "hur låter katten?" säger hon "maaa, maaa". ;) Ska försöka få det på film och lägga upp det här.

Nu ligger Eira och sover sen en timme tillbaka. Det lär nog vara lägligt med lite lunch sen när hon vaknat, plocka lite här hemma, åka till vårdcentralen och lämna det sista provet och sedan hämta storebror för då har han gjort sin 15 timmars för den här veckan.
I morgon åker vi och barnens mormor till min momma och morfar och hälsar på. De har sagt så många gånger nu att de saknar oss och vill att vi kommer och hälsar på så eftersom B ändå ska ut med arbetskamraterna imorgon efter jobbet så åker vi upp över dagen. De ska ju få förstoringen på Eira också! 
Ska försöka hinna hem lagom till Odins fredagsmys-program "Gladiatorerna". :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0