Grattis Eira 1 år


Imorse kl. 5.59 fyllde Eira Linnéa Pihl Brunnström ett år - ett helt år! 10 dagar före utsatt datum och efter nästan sex timmars inskrivning på förlossningen kom hon äntligen ut med hjälp av sugklocka. Överraskande liten med sina lätta 2720 gram och 48 cm, men alldeles perfekt. Det var den bästa (tidiga) morsdag-present jag kunnat få!
Och jag kommer fortfarande ihåg vilken känsla som infann sig när Odin kom upp och hälsade på och fick se henne för första gången... Han var så stolt! <3

Eira sover sen över tre timmar tillbaka och jag antar att hon är mycket nöjd efter en dag med mycket bus, uppmärksamhet, fina presenter och mumsande av sin första tårtbit. Förutom detta har hennes dag bestått av att hela tiden häva sig upp mot möbler och ens ben och stå, försöka klättra upp på möbler och hålla i ens händer så att hon får gå. Någon som fått mersmak tro..?
Kring lunchtid kom mamma, Kari, momma, morfar, Emma, Erika, Nike och "farmor" hit och firade Eira och runt 17 kom barnens farmor och farfar, farbror och "andra-mummun" hit och firade. Och vilka jättefina presenter hon har fått! Till och med Odin har fått presenter. :)

Tack till alla som på ett eller annat sätt har grattat Eira idag!

Nej, nu är det dags att krypa till sängs om jag ska orka upp imorgon för ännu ett födelsedagsfirande.
Ska se om jag får med mig Simba upp också, som för övrigt har fått sitt andra tokryck för kvällen och är överallt och ingenstans.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0