Here we go again





Igår 15.30 blev jag uppringd av VC för jag var orolig att Eiras öroninflammation kommit tillbaka då hon tog sig väldigt mycket för vänster öra och försökte slå bort mina händer om jag var där och kände. Fick tid kl. 16 så det var bara att hoppa in i bilen och Odin fick stanna kvar hos mormor och morfar.
Vi fick träffa en sköterska ganska per omgående när vi kom dit och hon kunde konstatera en öroninflammation på vänster öra - precis som jag anade. Hon hämtade en läkare som fick bekräfta öroninflammationen och medan han fixade ett recept gick vi bort till BVC och vägde Eira för att få en ny vikt på henne (vi har inte varit där sen i mars tror jag).
Så... nu är vi inne på Eiras andra penicillinkur denna månad. Hon skulle nog kanske ha behövt en längre kur förra gången (den avslutades den 13/5) så hade det inte blivit så här. Men, nu är det bara att gilla läget.
Får ju bara hoppas att hon är frisk som en nötkärna sen när hon börjar på dagis så mycket sjuk som hon har varit...

Idag ska vi inhandla det sista som behövs inför ettårsdagen och städa lägenheten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

linapihl.blogg.se

Living the dream

RSS 2.0